Het creatieve proces van de nieuwe voorjaarscollectie, kijk je even mee?

Het creatieve proces van de nieuwe voorjaarscollectie, kijk je even mee?

De wenskaarten uit de nieuwe voorjaarscollectie legden een lange weg af van idee tot product. Benieuwd hoe de werkwijze eruitziet bij Hello August? In deze blogpost geven we een unieke inkijk in het creatieve proces van Charlène. Kijk je even mee achter haar schouder om zo meer te weten te komen over de nieuwe collectie?

 

 

 

1. Thema's kiezen

Voor deze nieuwe collectie koos Charlène eerst en vooral enkele thema's die verbonden zijn aan het voorjaar. Zo brengt de lente vaak nieuw leven met zich mee en staan Moederdag, Vaderdag, communies en lentefeesten op de planning. Verder kunnen wenskaarten om juf en meester te bedanken voor het fijne schooljaar niet ontbreken. Ook de jarigen in de eerste maanden van 2022 verdienen leuke kaartjes.

 

 

 

 

2. Inspiratie opdoen

Daarna gaat Charlène op zoek naar leuke teksten. Een flinke brainstorm hoort bij deze fase. Charlène puzzelt tussen quotes op het internet, speurt op Instagram, Pinterest... naar fijne teksten en laat haar eigen fantasie de vrije loop. Hoe origineler, hoe beter. Teksten met een knipoog zijn helemaal Hello August.

 

 

 

 

 3. Tekenen, tekenen, tekenen

In de volgende stap illustreert Charlène erop los dankzij haar IPad, Apple Pencil en de app Procreate. Alle illustraties zijn op dit moment nog zwart-wit. Digitaal schetsen brengt voordelen met zich mee: je wint er wat tijd mee en er zijn eindeloze mogelijkheden. 

Leuk weetje: in het begin tekende Charlène met een zwarte stift op wit papier. Haar tekeningen scande ze toen in. Lang leve de technologie!

 

  

 

 

4. Illustrator for the win

Daarna geeft Charlène in Adobe Illustrator de losse illustraties leuke kleurtjes, werkt ze aan composities en voegt ze teksten toe... De kaartjes krijgen in deze stap meer en meer de look & feel die je van Hello August gewend bent.

 

 

 

 

 

5. Afwerking mag niet ontbreken

In deze fase worden de kaartjes onderworpen aan het kritische oog van Charlène. Ze speurt naar mogelijke fouten in de tekst, kijkt goed na of alles gecentreerd is en controleert de lettergrootte van de teksten nog eens. 

 

 

 

 

 

 

6. Check, dubbelcheck

Ook de omgeving van Charlène mag de ontwerpen met een scherpe blik beoordelen. 

 

  

 

 

 

7. Proefdruk, altijd spannend

De drukker maakt een proefdruk op van de drukklare PDF die Charlène aanlevert. Op die manier kan ze nagaan of alle aantallen kloppen. Charlène dient de proefdruk goed te keuren. Als ze haar 'go' geeft, is ze voor de volle 101% overtuigd van haar werk.

 

 

 

 

 

8. Levering in de Statiestraat

Een weekje later staat er op de stoep een groot palet met alle nieuwe kaartjes. Na een work-out (alle dozen worden naar de eerste verdieping gebracht), is Charlène meer dan voldaan.

 

 

 

Dan is het enkel nog duimen dat de collectie ook aanslaat bij de klanten en verkooppunten!

Wil je dit creatieve proces nog eens in detail bekijken op video? Surf zeker eens naar onze Instagrampagina en bekijk de reels!

Terug naar blog

Reactie plaatsen

Let op: opmerkingen moeten worden goedgekeurd voordat ze worden gepubliceerd.